9-Learning Lessons from Undue Detentions
9-Learning Lessons from Undue Detentions
The Primary Objectives of PSC
The primary objective of PSC is to rectify and eliminate deficiencies found in non-compliant ships, thereby enhancing the safety of vessels, safeguarding the well-being of individuals on board, protecting property, preserving the marine environment, and fostering economic and trade development. Through these measures, PSC aims to elevate the standards of shipping operators and contribute to the overall improvement of maritime practices.
The United Nations Convention on the Law of the Sea
The United Nations Convention on the Law of the Sea (UNCLOS) 1982 explicitly articulates that each State is mandated to actively exert its jurisdiction and control in administrative, technical, and social aspects concerning ships registered under its flag. This entails that every State must implement requisite measures for ships flying its flag to guarantee safety at sea, encompassing:
αααα αုαှα ် αုαααα္ααα်αα်α₯ααေαိုα်αာ αွα်αα်းαှα်း (UNCLOS) αွα် αိုα်αံ αα ်αုα ီαα် ၎α်း၏α‘αံα‘ောα်αွα် αှα်αုံαα်αားαော αα်္αောαျားαှα့်αα်αα်αော α‘ုα်αျုα်αေး၊ αα်းααာαှα့် αူαှုαေးαα္ααျားαွα် ၎α်း၏ααားα ီαα်αိုα်αွα့်αှα့် αိα်းαျုα်αှုαျားαို αα်αြွα ွာ α‘αုံးαျαα် αိုα‘α်αြောα်း α‘αိα‘αα်း αြα္αာα်းαားαα်။ αα်းαွα် αိုα်αံαိုα်းαα် αα်αα်αြα်αွα် αေးαα်းαုံαြုံαှုαို α‘ာααံαျα်αေးαα်α‘αွα် αိုα်αံα‘αံαွှα့်αα်αားαော αα်္αောαျားα‘αွα် αိုα‘α်αော α‘α ီα‘αံαျားαို α‘αောα်α‘αα်αော်ααα်αု αါαα်αα်။
Obligations of the Flag States
Regrettably, the flag states have fallen short of meeting their obligations. The emergence of flags of convenience has shifted the focus of open registry flag states towards registration taxes, neglecting their responsibility to effectively manage the fleets under their flags. Consequently, they have not adequately fulfilled their international duties as flag states. Furthermore, some have been remiss in conducting Flag State Control (FSC), prioritizing commercial aspects of registration over compliance.
In this practice, the genuine link required by UNCLOS between the flag state and the registered ship is absent.
In response, port states have initiated actions to safeguard their own interests. When Recognized Organizations (RO) and flag states fail to adhere to the relevant international conventions set forth by the International Maritime Organization (IMO) and International Labour Organization (ILO), Port State Control (PSC) steps in to rectify substandard ships. PSC is considered a supplementary measure to Flag State Control (FSC) and serves as the last line of defense.
PSC Inspection Results
PSC inspections typically yield one of three outcomes. First, a ship may exhibit no defects, allowing it to pass through PSC smoothly without any issues. Second, a vessel may display some defects, but they are not severe enough to warrant detention. Third, if deficiencies are deemed serious and could pose a threat to maritime safety unless addressed, the ship is subject to detention. Once detained, the vessel incurs deferred loss and high repair costs. Simultaneously, this adversely affects the reputation and image of the ship company and the flag state, leading to significant consequences.
Recognizing the potential repercussions, shipping companies prioritize the quality standards of their ships, striving to enhance both the vessel's hardware and software elements. This proactive approach aims to ensure that the ship successfully navigates PSC inspections, avoiding detention and the associated substantial losses. In practice, the reasons for PSC detentions vary. Some stem from the ship's poor quality and defects, while others result from inadequate inspections by port state control authorities. In instances of unjustified detention, the affected vessel retains the right to file a compensation claim against the port state.
PSC α α ်αေးαြα်းαျားαα် αုံαှα်α‘ားαြα့် ααα်αုံးαုαှ αα ်αုαို αုα်αေးαါαα်။
αααα¦းα ွာ၊ αα်္αောαα် αြαΏαာαα ်α ုံαα ်αာααှိαဲ PSC αို αျောαွေ့α ွာαြα်αα်းαိုα်α ေαြα်းαြα့် α‘αြα ်α‘αာα‘αာααှိαြα်း။
αုαိα၊ αα်္αောαα ်α α်းαα် αျို့αွα်းαျα်α‘αျို့αို αှိαိုα်αော်αα်း ၎α်းαို့αα် αျုα်αှောα်αိုα်αα် αောα်α‘ောα် ααြα်းαα်αြα်း။
ααိαα‘αျα်α‘αေαြα့် αျို့αွα်းαျα်αျားαα် αြα်းαα်αြီး ααြေαှα်းαါα αα်αα်αေαြောα်းαုံαြုံαေးαို αြိα်းαြောα်αိုα်αα်αု αူααါα αα်္αောα‘ား αိα်းαိα်းαားαိုα်αြα်း။
αိα်းαိα်းαံαေααα်αှα့် αα်္αောαα် αုံးαှုံးαှုαှα့် αြုαြα်α αိα် αြီးαြီးαားαား αြုံαွေ့ααα်။
αα ်αျိα်αα်းαှာαα်၊ ၎α်းαα် αα်္αောαုα္ααီ၏ αုα်αိα္αာαှα့် αုံαိα်αို αိုးαွားα ွာ αိαိုα်α ေαြီး αα်αှားαော α‘αျိုးαα်αျားαို αြα ်αေါ်α ေαα်။
αြα ်αိုα်αျေαှိαော α‘αျိုးαα်αျားαို αားαα်ααောαေါα်αါα αα်္αောαုα္ααီαျားαα် ၎α်းαို့၏ αα်္αောαျား၏ α‘αα်α‘αွေးα ံαှုα်းαျားαို α¦းα ားαေး၍ αα်္αော၏ α‘α ိα်α‘αိုα်းαျားαှα့် α‘αြေα‘αေαျားαို αြှα့်αα်αα် αြိုးαα်းααα်αြα ်αα်။
α€α‘αြုααောαောα်αောαျα်းαα်αှုαှα့်α‘αူ αα်္αောαα် PSC α α ်αေးαြα်းαျားαို α‘ောα်αြα်α ွာ αα်းαြောα်းαှာαိုα်α ေαα်၊ αိα်းαိα်းαံααြα်းαှα့် αα်α α်αေαော αြီးαားαောαုံးαှုံးαှုαျားαို αှောα်αှားαα် αα်αွα်αα်။
αα်αွေ့αွα်၊ PSC αိα်းαိα်းαံααြα်းα‘αွα် α‘αြောα်းαα်းαျား αွဲαြားαα်။ α‘αျို့αှာ αα်္αော၏ α‘αα်α‘αွေးαံ့αျα်းαှုαှα့် αျို့αွα်းαျα်αျားαြောα့်αြα ်αြီး α‘αျို့αှာ αိα်αα်း Port State Control αြီးαြα်αေးα‘ာαာαိုα်αျား၏ αံ့αျα်းαော α α ်αေးαှုαျားαြောα့် αြα ်αα်။
ααားαျှααှုααှိαော αα်းαီးαြα်းαျိုးαွα်၊ αိαိုα်αံααော αα်္αောαα် Port State Control α‘ား αျော်αြေးαွေαောα်းαံαိုα်αွα့်αှိαα်။
The new inspection regime(NIR) came into effect on 1, January, 2014 in the Asia-Pacific region. Under the NIR, ships would be divided into three categories:
The following elements will be taken into consideration when calculating the risk level, performance of the flag of the ship (e.g. Black or White List of flags, status on completion of the Voluntary IMO Member State Audit Scheme (VIMSAS)), type of ship, age of ship, performance of RO, performance of the company responsible for ISM management number of deficiencies, number of detentions.
INFORMATION SHEET OF THE NEW INSPECTION REGIME (NIR)
https://www.tokyo-mou.org/doc/NIR-information%20sheet-r.pdf
https://www.tokyo-mou.org/doc/Flag%20performance%20list%202022.pdf
USCG
The analysis of undue detention and negative impact.
Definition of undue detention
Undue detention is delineated in the "Procedure for Port State Control, 2011" as follows: when the condition of a ship or its crew substantially fails to meet the requirements of the relevant international convention, PSC officers take action to ensure that the ship poses no danger to the marine environment or the individuals on board after departure. This holds true irrespective of whether such measures disrupt the ship's planned departure. In my view, undue detention can be interpreted as the PSC officers detaining a ship without evident grounds to substantiate the claim that the vessel fails to meet convention requirements.
"αိα်αα်းαြα်αα်αိα်းαျုα်αေးαုα်αုံးαုα်αα်း၊ 2011" αွα် αွα်αွα်αဲαဲαိα်းαိα်းαြα်းαို α‘ောα်αါα‘αိုα်းαော်αြαားαα်- αα်္αော αို့ααုα် ၎α်း၏α‘αှုαα်းαျား၏α‘αြေα‘αေαα် αα်αိုα်αာαိုα်αံααာαွα်αα်းαှα်း၏αိုα‘α်αျα်αျားαှα့်αိုα်αီαှုααှိαောα‘αါ၊PSC α‘αာαှိαျားαα် αα်္αောαွα်αွာαြီးαောα် α‘α္ααါαα်αα်းαျα် αို့ααုα် αα်္αောαေါ်αှိ αူαα ်α¦းαျα်းα ီαို α‘α္ααာα်ααြα ်α ေαα် αေαျာα ေαα် α‘αေးαူαောα်αွα်αါαα်။
αα်းα‘α ီα‘αံαျားαα် αα်္αောαွα်αွာαα် α ီα α်αားαော αွα်αွာαှုαို α‘αှောα့်α‘αှα်αြα ်α ေαျα်းαှα့် ααα်αိုα်αါ။ αျွα်ုα်၏α‘αြα်α‘α၊ αα်္αောαα် αွα်αα်းαှα်းαα်αှα်αျα်αျားαှα့် ααိုα်αီαြောα်း αα်αေαြαα် αိုα်αုံαောα‘αြောα်းαြαျα်ααှိαဲ αα်္αောαို PSC α‘αာαှိαျားα αိα်းαိα်းαြα်းαု α‘αိα္αာα်αွα့်αိုαိုα်αα်။
As there is no established criterion for categorizing a ship as substandard, Port State Control Officers (PSCO) must rely on their professional expertise to assess whether a ship's defects may jeopardize the safety of the vessel, its crew, or the marine environment. When external factors disrupt the PSCO's evaluation, it becomes challenging to make accurate assessments, leading to unwarranted detentions. Undue detentions have adverse consequences for the ship, the flag state, and the shipping company. Therefore, it is crucial to bring attention to the issue of unjustified detentions.
Detention of a ship without legal basis
Detaining a ship without a lawful foundation involves two distinct scenarios. Firstly, it refers to maritime authorities exceeding the bounds of domestic laws and regulations specified in pertinent international conventions when detaining ships. In other words, this involves actions that go beyond the scope of applicable domestic laws and international maritime agreements. Secondly, it encompasses instances where the Port Maritime Organization, during the execution of detention procedures, engages in unwarranted detentions due to the misuse of discretion or the influence of subjective factors by PSC officers.
ααားαα်α‘αြေαံα‘ုα်αြα ်ααှိαဲ αα်္αောαို αα်းαီးαာαွα် αွဲαြားαော α‘αြေα‘αေαှα ်αု αါαα်αါαα်။ αααα¦းα ွာ၊ ၎α်းαα် αα်္αောαျားαို αိα်းαိα်းαာαွα် αα်αိုα်αာ αိုα်αံααာ ααောαူαီαျα်αျားαွα် αα်αှα်αားαα့် αြα်αွα်းα₯ααေαျားαှα့် α α်းαျα်းαျားαα် αျော်αွα်αုα်αောα်αှုαျားαို αα်αွှα်းαါαα်။ αα ်αα်းαိုααော်၊ ၎α်းαွα် αα်αိုα်αာαြα်αွα်းα₯ααေαျားαှα့် αိုα်αံααာαα်αα်αေαိုα်αα်ααောαူα ာαျုα်αျား၏ αα်αα်αို αျော်αွα်αုα်αောα်αှုαျား αါαα်αα်။
αုαိαα‘αေαြα့်၊ ၎α်းαွα် αိα်αα်းαေαြောα်းα‘αွဲ့α‘α α်း PSC αα် αိα်းαိα်းαေးαုα်αုံးαုα်αα်းαျားαို α‘αောα်α‘αα်αော်α α်αွα် PSC α‘αာαှိαျား၏ αုံးαြα်αျα်αို α‘αွဲαုံးα ားαုα်αြα်း αို့ααုα် αုα္αααိα္αာα်αိုα်αာα‘αျα်αျား၏ αွှα်းαိုးαှုαြောα့် ααိုα်αုံαော αိα်းαိα်းαှုαျား undue detentions αွα် αါαα်αα့် αာαααျား αါαα်αα်။
The reasons for the complexity in ship detentions
αα်္αောαိα်းαိα်းαှု ship detentions αွα် αှုα်αွေးααα့် α‘αြောα်းαα်းαျားαှာ αα်αေါα်းα ုံαှ αြα ်αα်။ αααα¦းα ွာ PSC α‘αာαှိαျားαα် α‘αြα်αြα်αိုα်αာ αွα်αα်းαှα်းαှα့် α‘αျို့αော αြα်αွα်းα₯ααေαျားα‘αေါ် α‘αြေαံ၍ PSC αုα်αုံးαုα်αα်းαျားαို αိုα်αာαα်။ αူαီαော αားαα်αှုα ာαျွα်αွှာ (MoU) αူαောα်α‘αွα်း αေααိုα်αာ PSC α‘αွဲ့α‘α α်းαျားαှα့် α‘αွဲ့αα်αိုα်αံαျားαြားαွα် α α ်αေးαြα်းαှα့် αျα့်αုံးαြα်းαိုα်αာ α ံαှုα်းαျား αွာααှုαျား αှိαေαα် ။ αို့α‘αြα်၊ αွα်αα်းαှα်း၏ α‘αြောα်းα‘αာαα် α α်αα်ααြα် updates αျားαှα့် αြα်αα်αှုαျားαို αုα်αောα်αြီး α‘αျို့αော Port State Control Officer (PSCO) α‘αွα် α‘αြောα်းα‘αဲαျားαို α‘αျိα်αီ၊ αိαျα ွာ၊ αြα့်α ုံα ွာ α‘αျိα်αှα့်ααြေးαီ αိαို့ααွα်αါαူး။
ααားαေးαိုα်αာ αြα္αာα်းαျα်αျား၏ αွဲαြားαော α‘αိα္αာα်αွα့်αိုαျα်αျား၊ ααူαီαော αိα်αα်းαျားαα ်αျှောα် αွဲαြားαော αူαါααျားαှα့် α α ်αေးαှုαျားα‘αွα်း PSCO α‘αြား αွဲαြားαော α‘αြα်αျားαα် PSC αျα့်αုံးαှုαွα် ααူαီαော ααα်αျားαို αြα ်α ေαα်။
α₯ααာα‘ားαြα့်၊ αြီးαားαော αα်္αောαα်αျားα‘αွα် αα်αွα်αားαော α α်းαα်းαျα်αျားαို αα်္αောαα်αျား α‘αွα် α‘αုံးαြုαြα်း၊ αာαα်αα်္αောαျားαို α‘αူးαα်္αောαျားα‘αွα် αα်αိုα်αα့် α α်းαα်းαျα်αျားαို α‘αုံးαြုαြα်း၊ αို့ααုα် αှိαြီးαား αα်္αောα‘αα ်αျားα‘αွα် α α်းαα်းαျα်αျားαို αျα့်αုံးαြα်းαα် αိုα်αီαှုααှိαော ααα်αျားαို αြα ်αေါ်α ေαါαα်။ α₯ααာαα ်αုαွα် PSCO αα် MARPOL 73 αွα် α ုα ုαေါα်းαα်αျိα် 10,000 α‘ောα်αှိαော αα်္αောαျားα‘αွα် ααြα ်ααေ ααိုα‘α်αော်αα်း αα်္αောαα်၏ αီαွα်αှုα်း α ောα့်αြα့်αေးαိαိαာ oil-water separator αွα် αီαွα်αှုα ောα့်αြα့်αေးαိαိαာ monitoring device αို αα်αα်αα် α‘αိုα်α‘αာαောα်းαိုαြα်း αါαα်αα်။ (Annex I to the MARPOL 73/78 Convention.)
Political or personal influences
αိုα်αံαေး αို့ααုα် αုα္αိုα်αေး αွှα်းαိုးαှုαျား
αိα်αα်း PSC α‘ာαာαိုα်αျား αို့ααုα် PSC α‘αာαှိαျားαα် α α်းαျα₯်းα α်းαα်းαျားαို ααα်αျိုးαောα်αာ αα်္αောαျားαို αိုα်αုံαှုααှိαော αိα်းαိα်းαှု αျားαွေ့ααα်αα်။ αိုα်αံαေးα αα ်αျားαှα့် α‘αြα်αျား ααိုα်αီαှုαျားαα် αိုα်αံαျားα‘αြား αိုα်αံαေး αို့ααုα် α ီးαွားαေး ααိαα္ααျားαို αြα ်αေါ်α ေαα်။ αို့αြောα့်၊ αိα်αα်း PSC α‘ာαာαိုα်αျားαှ PSC α α ်αေးαှုαျားα‘αွα်း၊ αိုα်αံαေးαိုα်αာα‘αျα်αျား αို့ααုα် αα ်α¦းαျα်းαα်αိုα်αှုαို့αို αα့်αွα်းα α်းα ားαြα်းαြောα့် αα်္αောαျားαို ααားαျှααှုααှိαော αα်းαီးαိα်းαိα်းαြα်းαα် ααြာαα αြα ်αေါ်αေ့αှိαα်။ αα်းαို့ αα်းαီးαြα်းαα် αုα္αိုα်αေးαိုα်αာ α ွα့်α ားαှုαျားαြောα့် αို့ααုα် αα်αိုα်αာαိုα်αံαျားαြား αံααα်αα်αံαေးαြောα့် α‘α ိုးααျားαြား αα်းαာαှုαျား αြα့်αα်αာαိုα်αα်။
Moreover, given the intensifying competition in the shipping market, commercial considerations play a pivotal role in shaping the outcomes of PSC inspections. Instances arise where, during inspections, PSC officers, enticed by financial gains, misuse their authority, willfully disregarding international conventions or relevant state regulations on PSC. This deliberate misconduct leads to the unjustifiable detention.
αို့α‘αြα်၊ αα်္αောα ျေးαွα်αွα် αြိုα်αိုα်αှုαြα်းαα်αာαြα်းαြောα့် PSC α α ်αေးαြα်း၏ααα်αျားαို αုံαော်αာαွα် α ီးαွားαြα ်αα့်αွα်းα α်းα ားαှုαျားαα် α‘αိαα‘αα်းαα္ααှαါαα်αါαα်။ α α ်αေးαေα α်α‘αွα်း၊ PSC α‘αာαှိαျား၊ αွေαြေးα‘αြα်α‘α ွα်းαျားαြα့် αွေးαောα်αှု၊ ၎α်းαို့၏ α‘αွα့်α‘ာαာαို α‘αွဲαုံးα ားαုα်αှု၊ αိုα်αံααာ ααောαူαီαျα်αျား αို့ααုα် PSC αိုα်αာ αα်αိုα်αာ country α α်းαျα်းαျားαို ααα်ααုαα ိုα်αဲ αျα ်αျူαှုαα့် αြα ်αα်αျား αေါ်αေါα်αာαါαα်။ α€ααα် αှားαွα်းαော α‘αြုα‘αူαα် ααားαျှααှု ααှိαော αျုα်αှောα်αြα်း unjustifiable detention αို αြα ်α ေαα်။
On-site defense
On-site defense proves to be the most direct approach, circumventing intricate review processes and promptly rectifying unjust treatment of the ship. It should be the primary recourse when a ship encounters unfair treatment. However, the effectiveness of this measure relies on the proficiency of the crew and the cooperative conduct of the PSCO. The captain must possess a thorough understanding of relevant conventions, and the PSCO should handle any disagreements regarding inspection findings with composure and patience.
On-site defense αα် αိုα်αိုα်αျα်းαα်αှုαြα ်αြီး၊ αှုα်αွေးαောαြα်αα်αုံးαα်αြα်းαုα်αα်းα α်αျားαို αှောα်αိα်းαာ αα်္αော၏ααားαျှααှုααှိαောαုααှုαို αောαျα်α ွာ αြုαြα်αေးαါαα်။ αα်္αောαα ်α α်းαα် ααားαျှααှုααှိαော αα်αံαှုαို αြုံαွေ့ααောα‘αါαွα် αျα်αျα်းαုံ့αြα်αှု αှိαα့်αα်။ αို့αော်αα်း α€αုα်αα်၏ αိαောα်αှုαα် α‘αှုαα်းαျား ship crew ၏ αျွα်းαျα်αှုαှα့် PSCO ၏ αူးαေါα်းαုα်αောα်αှုα‘αေါ် αူαα်αါαα်။ αα္ααိα်αα် αα်αိုα်αာ ααောαူαီαျα်αျား (the conventions)αို α ေ့α ေ့α α်α α် αားαα်αှုαှိααα်αြα ်αြီး PSCO αα် α α ်αေးαွေ့αှိαျα်αျားαှα့်αα်αα်၍ ααောαားαွဲαွဲαှုαျားαို α ိα်αှα်αα်αှα်αှα့် αိုα်αွα်αြေαှα်းαα့်αα်။
Appeal to port state
In instances where the shipowner or operator perceives wrongful enforcement actions by the port state, resulting in undue losses for the vessel, an avenue for recourse is to file a complaint directly with the port state rather than pursuing legal channels. Upon receiving the complaint from the affected ship, the port state conducts an investigation within a specified timeframe and subsequently implements appropriate measures based on the investigation's findings.
Should the shipowner remain dissatisfied with the outcome of the complaint, there is the option to escalate the matter by submitting an appeal to a Memorandum of Understanding (MOU).
In comparison to a memorandum review panel, the port state review offers a more direct approach. If handled expeditiously, this process has the potential to annul improper measures, thereby mitigating or entirely eliminating the losses incurred by the ship.
Port State Control αို့ α‘αူαံαα်αါ။
αα်္αောαိုα်αှα် αို့ααုα် α‘ော်ααေαာαα် PSC αှ αှားαွα်းα ွာ αြα္αာα်းαားαα့် αုα်αα်αျားαို αိα်αိαါα αα်္αောα‘αွα် ααα်αα αုံးαှုံးαှုαျား αြα ်αေါ်α ေαα့် α‘αြေα‘αေαျိုးαွα်၊ αြα်αα်αα်αာαွα့်α‘αွα် αα်းαα်းαှာ ααားαα်αα်းαြောα်းαျားαို αိုα်αှာαြα်းαα် αိα်αα်း PSC αို့ αိုα်αိုα်αိုα်αြားαα် complaint directly αြα ်αα်။ αိαိုα်αံααော αα်္αောαံαှ αိုα်αြားαျα်αို αα်αံααှိαောα‘αါ၊ PSC αα် αα်αှα်αားαော α‘αျိα်α‘αိုα်းα‘αာαα ်αုα‘αွα်း α ုံα α်းα α ်αေးαှုαα ်αု αြုαုα်αြီး α ုံα α်းα α ်αေးαှု၏ αွေ့αှိαျα်αျားαို α‘αြေαံ၍ αα့်αျော်αော α‘α ီα‘αံαျားαို αောα်αိုα်းαွα် αုα်αောα်αα်။ αα်္αောαိုα်αှα်αα် αိုα်αြားαျα်၏ααα် outcome of the complaint αို ααျေαα်αါα αားαα်αှုα ာαျွα်αွှာ (MOU) αံ α‘αူαံαα်αြα်းαြα့် αိα ္α αို α‘αှိα်αြှα့်αα် αုα်αောα်αွα့်αှိαါαα်။
Political or personal factors
αို့αော်αα်း၊ αြαΏαာα‘αျားα‘αြားαα် αα်αα်αα်αှိαေαြီး αိုα်αြားαျα်αα်αြα်း၏α‘αျိုးαα်αောα်αှုαို α ာαျွα်αွှာα‘α αα့်αα်αားαα်။ α€αα့်αα်αျα်αα် α‘αိαα‘ားαြα့် α‘ောα်αါα‘αြောα်းαα်းαျားαှ αြα ်αα်-
αααα¦းα ွာ၊ Flag State and RO αာαျှα် αားαα်αှုα ာαျွα်αွှာ (MoU) αို့ α‘αူαံαα်αိုα်αွα့်αှိαα်။ αα်္αောαိုα်αှα်αှα့် α‘ော်ααေαာαျားαို αိုα်αြားαွα့်ααှိ။
αုαိαα‘αျα်αှာ αားαα်αှုα ာαျွα်αွှာ (MoU) αွα် αြαာα်းαိုα်αော α‘αွα့်α‘ာαာααှိαြα်း၊ αြα်αα်αုံးαα်αေးαော်ααီαα် Detention αα ်αုα‘ား ααα့်αျော်αု αူααါα၊ ၎α်းαα် αိα်းαိα်းαားαောαα်္αောαို αိုα်αိုα်ααွှα်αေးαိုα်αော်αα်း Port State Control αα် Detention αုံးαြα်αျα်αို αြα်αα်α α်းα ားαα် α‘αြံαြုαုံαာαြα ်αα်။
ααိαα‘αေαြα့်၊ αားαα်αှုα ာαျွα်αွှာ (MoU) α‘α αြα်αα်αုံးαα်αေးαော်ααီ၏ αွေ့αှိαျα်αျားαα် αိαိုα်αံααောαα်္αောα‘αွα် α ီးαွားαေးαျော်αြေးαောα်းαိုαှုαျားαို αံ့αိုးαေးαα် α‘αောα်α‘αားα‘αြα ် ααောα်αွα်αိုα်αေ။
αောα်αုံးα‘αျα်α‘αေαြα့် MoU αြα်αα်αုံးαα်αြα်းαွα်αါαα်αော αုα်αုံးαုα်αα်းαျားαα် αှα်αျားαြီး αα်αဲαှုα်αွေးαါαα်။ MoU α‘αူαံαα်αှု၏ αိαောα်αှုαှာ MoU αα် αှိαှိုα်းαေးα‘ေαျα်α ီαα ်αုα‘αြα ်αာ αုα်αောα်αြီး ၎α်း၏α‘αွဲ့αα်αိုα်αံαျား αှ α ီαံαα့်αွဲαေးα‘ာαာαျားαို α ွα်αα်αြα်းααြုαိုα်αောαြောα့် MoU α‘αူαံαα်αှု၏ αိαောα်αှုαှာ αα့်αα်αျα်αျား αα့်αα်αားαα်။
The ramifications of unjustifiable detention
The detention by Port State Control (PSC) significantly impacts the ship owner in several ways.
Firstly, there's the loss of time. Information regarding detention on the port state's website reveals delays ranging from one hour to several days.
Secondly, there's financial loss encompassing crew wages, fuel expenses, port charges, liquidated damages resulting from delivery delays, and substantial repair costs. For ship owners, time equates to monetary value. Thirdly, there's damage to reputation and image. A ship frequently detained risks placement on a blacklist, subjecting it and other vessels from the same shipping company to frequent inspections. This detrimentally affects the shipping company's reputation, as well as the flag state and Recognized Organization (RO).
ααားαျှααှုααှိαော αျုα်αှောα်αြα်း၏ α‘αျိုးαα်αျား
Port State Control (PSC) αှ αိα်းαိα်းαြα်းαα် αα်္αောαိုα်αှα်α‘ား αα်းαα်းαျားα ွာαြα့် αိαိαာαာ αα်αောα်αှုαှိαα်။ αααα‘αျα်α α‘αျိα်αွေ αုံးαှုံးαာαှိαα်။ PSC ၏ αα်αိုα်αွα် αိα်းαိα်းαြα်း Detention αှα့် αα်αα်αα့် α‘αျα်α‘αα်αျားαα် α‘αျားα ုαα် αα ်αာαီαှ αα်αေါα်းαျားα ွာα‘αိ αှောα့်αှေးαှု Delays αျားαို αော်αြαα်။
αုαိαα‘αေαြα့်၊ αα်္αောαားαျား၏αုα်α၊ αောα်α ာαီαုα်αျα αိα်၊ αိα်αα်းαုα်αျα αိα်αျား၊ αို့αောα်αှုαှောα့်αှေးαှုαြောα့် αြα ်αေါ်αာαော αျα်αီးαှုαျားαှα့် αြီးαားαော αြုαြα်α αိα်α ααျားαါαα်αα့် αွေαြေးαုံးαှုံးαှုαှိαα်။ αα်္αောαိုα်αှα်αျားα‘αွα် α‘αျိα်αα် αွေαြေးαα်αိုးαှα့် αီαျှαα်။
ααိαα‘αေαဲ့ αုα်αိα္αာαို αိαိုα်α ေαါαα်။ α‘αα်၍ αα်္αောαα ်α α်းαα် αာαα်αျα်α ာαα်းαွα် ααြာαα αα်းαီးαံααါα αူαီαော αα်္αောαုα္ααီαှ α‘αြားαα်္αောαျားαို ααြာαα α α ်αေးαှုαျား αြα ်α ေαα်။ ၎α်းαα် αα်္αောαုα္ααီ၏ αုα်αိα္αာα‘αြα် Flag State αှα့် RO αို αိαိုα်αျα်α ီးα ေαါαα်။
Administrative proceedings
PSC is a kind of administrative act. When the ship suffered undue detention and huge loss, the shipowner or manager can proceed directly to the high court, applying for state compensation.
If the ship owner refuses to accept the decision of the administrative organ, he may lodge an administrative lawsuit directly. The administrative litigation is to review and make the judgment by the court to conduct the specific administrative act of the administrative organ.
To resolve administrative disputes, the core of administrative litigation is to examine the legitimacy of the specific administrative acts, In principle, it does not belong to the scope of the review of the court however, if the administrative punishment is obviously unfair, the administrative enforcement is obviously improper and so on. The court may still have right to review the legitimacy of the administrative sanction and the right to make a decision.
α‘ုα်αျုα်αေးαိုα်αာ αုα်αα်းα α်αျား
PSC αα် α‘ုα်αျုα်αေးαိုα်αာ αုα်αα်αα ်αျိုးαြα ်αα်။ αα်္αောαα် α α်းαα်းαဲ့ αိα်းαိα်းαှုαှα့် αုံးαှုံးαှုαြီးαြီးαားαား αြုံαွေ့ααောα‘αါ αα်္αောαိုα်αှα် αို့ααုα် αα်αေαျာαα် αိုα်αံαော်αံαှ αျော်αြေးααူαိုα်αα် αျှောα်αားαြီး α‘αα်ααားαုံးαို့ αိုα်αိုα်αွားαိုα်αα်။
αα်္αောαိုα်αှα်αα် α‘ုα်αျုα်αေးα‘αွဲ့၏ αုံးαြα်αျα်αို αα်αံαα် αြα်းαိုαါα α ီαံαα့်αွဲαေးαိုα်αာ ααားα ွဲαိုαှုαို αိုα်αိုα် αိုα်αြားαိုα်αα်။ α‘ုα်αျုα်αေးαိုα်αာααားα ီαα်αှုαα် α‘ုα်αျုα်αေးα‘αွဲ့α‘α α်း၏ αီးαြားα‘ုα်αျုα်αေးαိုα်αာα‘α်α₯ααေα‘ား αောα်αွα်αα် ααားαုံးαှ α ီαα်αျα်αျαြα်းαို αြα်αα်αုံးαα်αα်αြα ်αα်။
α‘ုα်αျုα်αေးαိုα်αာ α‘αြα်းαွားαှုαျားαို αြေαှα်းαα်၊ α ီαံαα့်αွဲαေးαိုα်αာ ααားα ွဲαိုαှု၏ α‘αိαα‘αျα်αှာ αိαျαော α ီαံαα့်αွဲαေးαိုα်αာ αုα်αောα်αျα်αျား၏ ααားαα်αှုαို αα်းα α ်αα်αြα ်αြီး αူα‘α၊ ၎α်းαα် ααားαုံး၏ αြα်αα်αုံးαα်αြα်း၏ αα်αα်αှα့် ααα်αိုα်αော်αα်း၊ α ီαံαα့်αွဲαေးαိုα်αာ αြα ်αα်αှာ αα်αှားα ွာ ααားαျှααှုααှိαါα၊ αါαေါ်αှာααားαုံးαα် α ီαံαα့်αွဲαေးαိုα်αာ αိα်αို့α‘αေးαူαှု၏ααားαα်αှုαို αြα်αα်αုံးαα်αိုα်αွα့်αှα့် α‘αုံးα‘αြα်αေးαိုα်αွα့်αှိαေαဲαြα ်αα်။
Laws about succor of undue detention
The laws about succor of undue detention caused by Port State Control can be roughly divided into three categories, namely international maritime conventions, MOU appeal panel and internal laws.
Port State Control αြောα့် αြα ်αေါ်αာαော ααျော်αα်αော αိα်းαိα်းαှုαိုα်αာ α₯ααေαျားαို α‘αျိုးα‘α ားαုံးαျိုး αွဲαြားαိုα်αြီး α‘αြα်αြα်αိုα်αာ αေαြောα်းααောαူα ာαျုα်αျား၊ MOU α‘αူαံα‘αွဲ့αှα့် αြα်αွα်းα₯ααေαျား၊
International maritime conventions
International maritime Conventions are international conventions related to maritime affairs. They refer to international legal documents negotiated and formulated by IMO or member states in accordance with certain procedures and principles, mainly in order to regulate relationships between rights and obligations of such aspects including technology, personnel, security and efficiency linked to maritime navigation.
For instance, UNCLOS, MLC and LLC all belong to international maritime conventions. International maritime conventions are the most direct basis for succor of inappropriate detaining. In UNCLOS, article 226 and 227 provide range of actual survey to foreign vessels, nondiscrimination of foreign vessels. Article 232 provides that in order to prevent, reduce and control marine pollution.
If the taken measures are illegal or beyond reasonable requests, states in implementation of these rules or in domestic legislation may bring the so-called results to court. It is also provided that states should develop regulations to avoid such harms and lawsuits. SOLAS, MARPOL73/78, LOADLINE 66, STCW78/95, etc. are all provided for the implementation and requirements of international maritime conventions as far as possible to prevent inappropriate ship detaining and delay. Once undue detention or delay occur because of convention implementation, the injured party may be compensated for the resulted loss. Procedures for Port State Control provides that PSC officials in exercise of ship detaining shall inform the captain that he has right to appeal against undue detention or delay.
αိုα်αံααာ αေαြောα်းαိုα်αာ ααောαူαီαျα်αျား
α‘αြα်αြα်αိုα်αာ αေαြောα်းαိုα်αာ ααောαူαီαျα်αျားαα် αေαြောα်းαေးαာαှα့် αα်αα်αα့် αိုα်αံααာ ααောαူαီαျα်αျား αြα ်αα်။ ၎α်းαို့αα် α‘αျို့αော αုα်αုံးαုα်αα်းαျားαှα့် α α်းαျα₯်းαျားαှα့်α‘αီ αှိαှိုα်းαွဲ့α α်းαားαော αိုα်αံααာα₯ααေαေးαာα ာαွα်α ာαα်းαျားαို αα်αွှα်းαြီး၊ α‘αိαα‘ားαြα့် αေαြောα်းαွားαာαေးαိုα်αာ αα်းααာ၊ αုα္αိုα်αေးα‘α၊ αုံαြုံαေးαှα့် αိαောα်αှုαို့α‘αါα‘αα် αα္ααေါα်းα ုံ၏ ααိုα်αွα့်αှα့် αာαα်αျားα‘αြား αα်αံαေးαို αိα်းαှိαα်α‘αွα် αြα ်αα်။ α₯ααာα‘ားαြα့်၊ UNCLOS၊ MLC αှα့် LLC α‘ားαုံးαα် αိုα်αံααာαှα့် αα်αိုα်αါαα်။
αေαြောα်းααောαူαီαျα်αျား။ α‘αြα်αြα်αိုα်αာ αα်αα်αေαြောα်းαိုα်αာ ααောαူαီαျα်αျားαα် ααα့်αျော်αော αα်းαီးαြα်းα‘αွα် αိုα်αိုα်α‘αျαုံး α‘αြေαံαြα ်αα်။ UNCLOS αွα်၊ αုα်α 226 αှα့် 227 αα် αိုα်αံαြားαေαာα်αျားα‘αွα် α‘αှα်ααα် α α ်αα်းαောα်αူαှု၊ αိုα်αံαြားαေαာα်αျားαို αွဲαြားαα်αံαြα်းααြုαဲ αောα်αွα်αေးαါαα်။ αုα်α 232 αွα် αα်αα်αေαုαα ်αα်းαှုαို αားαီး၊ αျှော့αျαα်αှα့် αိα်းαျုα်αα်α‘αွα် αြα္αာα်းαားαα်။ αှိαα် α‘αေးαူαောα်αွα်αှုαျားαα် ααားααα် αို့ααုα် αျိုးαြောα်းαီαျော်αော αောα်းαိုαှုαျားαα် αျော်αွα်αေαြα်း၊ α€α α်းαျα်းαျားαို α‘αောα်α‘αα်αော်αြα်း αို့ααုα် αြα်αွα်းα₯ααေαျားαွα် PSC ααα်αျားαို ααားαုံးαို့ αူαောα်αာαိုα်αα်။ PSC αျားαα် αα်းαဲ့αို့ αိαိုα်αα ်αာαှုαျားαှα့် ααားα ွဲαှုαျားαို αှောα်αှားαα် α α်းαျα်းαျား αျαှα်αα့်αα်αုαα်း αြα္αာα်းαားαα်။ SOLAS၊ MARPOL73/78၊ LOADLINE66၊ STCW78/95 α αα်αြα့် α‘ားαုံးαα် ααα့်αျော်αော αα်္αောαို αိα်းαိα်းαြα်းαှα့် αှောα့်αှေးαြα်းαို့αို αားαီးαα် αိုα်αံααာ αေαြောα်းαိုα်αာ ααောαူαီαျα်αျား α‘αောα်α‘αα်αော်αှုαှα့် αိုα‘α်αျα်αျားαို αα်αိုα်ααျှ αံ့αိုးαေးαားαါαα်။ αွα်αα်းαှα်းαို α‘αောα်α‘αα်αော်αှုαြောα့် α‘αျိα်ααα်αဲ αိα်းαိα်းαြα်း αို့ααုα် αှောα့်αှေးαှုαျား αြα ်αေါ်αာαα်αှα့် ααြိုα်αα် αိαိုα်αα်αာααှိαူαα် ααα်αုံးαှုံးαှုα‘αွα် αျော်αြေးαေးαိုα်αα်။ Port State Control α‘αွα် αုα်αုံးαုα်αα်းαျားαα် PSC α‘αာαှိαျားαα် αα်္αောαိα်းαိα်းαြα်းαို αျα့်αုံးαာαွα် α‘αျိα်αွα်αα်းαီးαြα်း αို့ααုα် αှောα့်αှေးαြα်းα‘αွα် α‘αူαံαα်αွα့်αှိαြောα်း αα္ααိα်α‘ား α‘αိαေးααα်။
Comments
Post a Comment