6-Port State Control Case Studies
6-MLC complaints data: 2017-2021
MLC complaints received
The MLC requires all vessels to have an onboard complaints procedure that provides seafarers with the opportunity to make complaints without concern or repercussion. The MLC also has provisions which gives rights to seafarers to make a complaint to the relevant flag or port State authorities when they believe that their living and/or working conditions on board are below standard.
MLC သည် ရေယာဉ်အားလုံးတွင် သင်္ဘောပေါ်တွင် တိုင်ကြားမှုဆိုင်ရာ လုပ်ထုံးလုပ်နည်းရှိရန် လိုအပ်သည်။ ၎င်းသည် သင်္ဘောသားများအား စိုးရိမ်မှု သို့မဟုတ် တန်ပြန်သက်ရောက်မှုမရှိဘဲ တိုင်ကြားမှုများပြုလုပ်ရန် အခွင့်အရေးပေးသည်။ MLC တွင် သင်္ဘောပေါ်ရှိ ၎င်းတို့၏ နေထိုင်မှုနှင့်/သို့မဟုတ် လုပ်ငန်းခွင်အခြေအနေများသည် စံနှုန်းထက် နိမ့်သည်ဟု ယုံကြည်ပါက သက်ဆိုင်ရာ Flag State သို့မဟုတ် Port State အာဏာပိုင်များထံ တိုင်ကြားရန် သင်္ဘောသားများအား လုပ်ပိုင်ခွင့်ပေးသည့် ပြဋ္ဌာန်းချက်များလည်း ပါရှိသည်။
In 2021, AMSA received 280 complaints. AMSA received a higher number of complaints in 2020, which was double the number received in 2019. These complaints directly related to the consequences of the COVID-19 pandemic. However there has been a drop in complaints in 2021, as the industry and operators gradually adjusted to the pandemic, but it remains high in comparison to pre-COVID times.
AMSA received and processed a total of 1460 complaints since the implementation of the MLC (August 2013).
MLC complaints received by year
When complaints are received by AMSA, all necessary actions are taken to ensure the confidentiality of the complainant. Where appropriate, AMSA encourages resolution of complaints at shipboard level. If a complaint can’t be resolved, AMSA will investigate and can issue deficiencies and detain vessels. AMSA has also banned vessels from Australian ports for serious offences related to non-compliance with the MLC.
Follow up investigations of MLC complaints resulted in 52 vessels being issued with MLC-related deficiencies, seven of which were detained. This represents a drop of 34 per cent in deficiencies issued and 56 per cent fewer vessel detentions compared to 2020.
AMSA မှ တိုင်ကြားချက်များကို လက်ခံရရှိသောအခါ၊ တိုင်ကြားသူ၏လျှို့ဝှက်ချက်ကို သေချာစေရန်အတွက် လိုအပ်သော လုပ်ဆောင်ချက်များအားလုံးကို လုပ်ဆောင်ပါသည်။ သင့်လျော်သည့်အခါတွင်၊ AMSA သည် သင်္ဘောပိုင်ရှင်မှ သင်္ဘောပေါ်ရှိ သင်္ဘောပေါ်တွင် တိုင်ကြားမှုများကို ဖြေရှင်းရန် တိုက်တွန်းပါသည်။ တိုင်ကြားချက်ကို မဖြေရှင်းနိုင်ပါက AMSA သည် စုံစမ်းစစ်ဆေးပြီး ချို့ယွင်းချက်များကို ထုတ်ပြန်ကာ သင်္ဘောများကို ထိန်းသိမ်းနိုင်သည်။ AMSA သည် MLC ကို မလိုက်နာခြင်းနှင့်ပတ်သက်၍ ကြီးလေးသော ပြစ်မှုများအတွက် သြစတြေးလျဆိပ်ကမ်းများမှ သင်္ဘောများကို တားမြစ်ထားသည်။
MLC တိုင်ကြားချက်များကို စုံစမ်းမှုများ ပြုလုပ်ခဲ့ရာ MLC နှင့် ပတ်သက်သည့် ချို့ယွင်းချက်ရှိသည့် ရေယာဉ် ၅၂ စင်းကို ထုတ်ပေးခဲ့ပြီး ၎င်းတို့အနက် ခုနစ်စင်းကို ထိန်းသိမ်းခဲ့သည်။ ယင်းသည် ထုတ်ပေးသည့် ချို့ တဲ့မှု ၃၄ ရာခိုင်နှုန်း ကျဆင်းသွားကာ 2020 ခုနှစ်နှင့် နှိုင်းယှဉ်ပါက သင်္ဘောဖမ်းဆီးခံရမှု 56 ရာခိုင်နှုန်း လျော့နည်းသွားသည်ဟု ဆိုလိုသည်။
Breakdown of deficiencies and vessels detained as an outcome of MLC complaints received between 2017-2021
In 2021, 68.9 per cent of complaints received were from seafarers engaged on bulk carriers. This remains consistent over the past five years.
Breakdown of complaints by vessel type for 2021
Vessel type | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 |
---|---|---|---|---|---|
Bulk carrier | 95 | 117 | 88 | 224 | 192 |
Chemical tanker | 4 | 5 | 2 | 9 | 14 |
Container ship | 17 | 18 | 11 | 43 | 20 |
Gas carrier | 2 | 0 | 6 | 12 | 13 |
General cargo/multi-purpose | 7 | 4 | 3 | 7 | 11 |
Livestock carrier | 5 | 9 | 4 | 4 | 4 |
Oil tanker | 7 | 11 | 7 | 8 | 6 |
Vehicle carrier | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 |
Other | 7 | 11 | 28 | 10 | 17 |
Breakdown of complaints by vessel type 2017-2021
Figure shows a breakdown of 2021 complaints received by the Australian state or territory in which the vessel arrived. Western Australia (38.3 per cent) and Queensland (23.9 per cent) represent the highest number of complaints - noting also that Western Australia represents the majority (34.1 per cent) of vessel arrivals in Australia.
Number of complaints received by State for 2021
Complaints received by MLC titles
The main body of the MLC (the regulations and the code) is grouped into five main titles with data coded accordingly.
Title 1 – Minimum requirements for seafarers to work on vessels
Title 2 – Conditions of employment
Title 3 – Accommodation, recreational facilities, food and catering
Title 4 – Health Protection, medical care, welfare, and social security protection (including bullying and harassment)
Title 5 – Compliance and enforcement
The majority (60 per cent) of complaints were related to Title 2 of the MLC - Conditions of employment. This includes seafarer employment agreements, wages, hours of work and rest, entitlement to leave, repatriation, seafarer compensation, crewing levels and career development. Repatriation complaints resulting from the COVID-19 restrictions are captured under this title.
MLC ခေါင်းစဉ်များဖြင့် လက်ခံထားသော တိုင်ကြားစာများ
MLC ၏ အဓိက အစိတ်အပိုင်း (စည်းမျဉ်းများနှင့် ကုဒ်များ) ကို ဒေတာကုဒ်ဖြင့် လိုက်လျောညီထွေ ရေးထားသော အဓိက ခေါင်းစဉ်ငါးခုဖြင့် အုပ်စုဖွဲ့ထားသည်။
ခေါင်းစဉ် 1 – သင်္ဘောပေါ်တွင် အလုပ်လုပ်ရန် သင်္ဘောသားများအတွက် အနည်းဆုံးလိုအပ်ချက်များ
ခေါင်းစဉ် 2 – အလုပ်အကိုင်အခြေအနေများ
ခေါင်းစဉ် 3 - တည်းခိုနေထိုင်ရန်၊ အပန်းဖြေစရာနေရာများ၊ အစားအသောက်နှင့် အစားအသောက်များ ပံ့ပိုးပေးခြင်း
ခေါင်းစဉ် 4 - ကျန်းမာရေး ကာကွယ်ရေး၊ ဆေးဘက်ဆိုင်ရာ စောင့်ရှောက်မှု၊ လူမှုဖူလုံရေး နှင့် လူမှုဖူလုံရေး အကာအကွယ် (အနိုင်ကျင့်ခြင်းနှင့် နှောင့်ယှက်ခြင်း အပါအဝင်)
ခေါင်းစဉ် 5 – စည်းကမ်းလိုက်နာမှုနှင့် ဥပဒေစိုးမိုးမှု
တိုင်ကြားစာအများစု (60 ရာခိုင်နှုန်း) သည် MLC ၏ ခေါင်းစဉ် 2 - အလုပ်အကိုင်အခြေအနေများနှင့် သက်ဆိုင်ပါသည်။ ၎င်းတွင် သင်္ဘောသား အလုပ်အကိုင်ဆိုင်ရာ သဘောတူညီချက်များ၊ လုပ်ခလစာ၊ အလုပ်ချိန်နှင့် အနားယူခွင့်၊ ထွက်ခွာခွင့်၊ နေရပ်ပြန်ရေး၊ သင်္ဘောသား လျော်ကြေးငွေ၊ သင်္ဘောသားအဆင့်နှင့် အသက်မွေးဝမ်းကျောင်းမှု ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးတို့ ပါဝင်သည်။
Comparison of complaints by MLC titles 2020 - 2021
Title 2 has consistently had the highest number of complaints since 2017. There was a 26 per cent increase in Title 4 complaints from 2020 to 2021.
MLC Title | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 |
---|---|---|---|---|---|
Title 1 Minimum requirements | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 |
Title 2 Conditions of employment | 108 | 157 | 108 | 480 | 295 |
Title 3 Accommodation, recreational facilities, food and catering | 35 | 61 | 55 | 73 | 85 |
Title 4 Health protection, medical care, welfare, social security protection | 35 | 61 | 55 | 73 | 85 |
Title 5 Compliance and enforcement | 1 | 7 | 1 | 1 | 0 |
Table 3 MLC complaints breakdown by title 2017-2021
Conditions of employment (Title 2)
In 2021, there was a significant drop in Title 2 complaints in comparison with 2020. This is an indication that AMSA’s response to repatriation complaints is working.
Of Title 2 complaints, the highest number of complaints received related to repatriation and seafarer employment agreements (35.6 per cent and 28.5 per cent respectively). This is likely due to the ongoing challenges faced by seafarers during the COVID-19 pandemic regarding the time served onboard and the difficulties faced with repatriation. Wages have consistently made up the majority of complaints from 2017-2020 with the number of wage complaints remaining high in 2021.
အလုပ်အကိုင်အခြေအနေများ (ခေါင်းစဉ် 2)
2021 ခုနှစ်တွင်၊ 2020 နှင့် နှိုင်းယှဉ်လျှင် Title 2 တိုင်ကြားချက်များ သိသိသာသာ ကျဆင်းသွားပါသည်။ ၎င်းသည် AMSA ၏ နေရပ်ပြန်ပို့ရေး တိုင်ကြားချက်များအတွက် တုံ့ပြန်မှု လုပ်ဆောင်နေကြောင်း ညွှန်ပြနေသည်။
ခေါင်းစဉ် 2 တိုင်ကြားချက်များအနက်၊ နေရပ်ပြန်ပို့ရေးနှင့် သင်္ဘောသားအလုပ်အကိုင်ဆိုင်ရာ သဘောတူညီချက်များနှင့် ပတ်သက်သည့် တိုင်ကြားစာအရေအတွက် အများဆုံး (35.6 ရာခိုင်နှုန်းနှင့် 28.5 ရာခိုင်နှုန်း အသီးသီး)။ ၎င်းသည် COVID-19 ကပ်ရောဂါကာလအတွင်း သင်္ဘောပေါ်တွင် တာဝန်ထမ်းဆောင်ချိန်နှင့် နေရပ်ပြန်ပို့ရေးဆိုင်ရာ အခက်အခဲများနှင့် ပတ်သက်၍ လက်ရှိကြုံတွေ့နေရသော စိန်ခေါ်မှုများကြောင့် ဖြစ်နိုင်သည်။ လုပ်ခလစာသည် 2017-2020 မှ တိုင်ကြားမှုအများစုကို ဆက်တိုက်ပြုလုပ်ခဲ့ပြီး 2021 ခုနှစ်တွင် လုပ်ခလစာ တိုင်ကြားမှုအရေအတွက် မြင့်မားနေပါသည်။
Breakdown of Title 2 by regulation for 2021
AMSA's response to the COVID-19 pandemic repatriation challenges faced by seafarers
Under the MLC, the maximum period that a seafarer can serve aboard a vessel without leave is 11 months. Seafarers have shouldered a heavy burden during the COVID-19 pandemic to maintain global trade and keep our economies moving by delivering vital supplies. However, this has come at great personal cost to seafarers who have spent longer periods onboard ships than that prescribed by the regulations, unable to take shore leave due to mandatory quarantine requirements or border closures, separated from their friends and families. Sufficient time has now passed for operators to adjust to the COVID-19 world and develop new plans for seafarer repatriation and crew changes, so AMSA has reverted to enforcing maximum period on board as per Marine Notice 17/2016 Maximum period of shipboard service for seafarers.
Between July 2020 and December 2021, the number of complaints related to repatriation declined significantly, which is a clear indication that AMSA’s approach of getting seafarers home to their loved ones for respite, improved the welfare of those serving at sea.
Length of time onboard for MLC complaints regarding repatriation from July 2020– December 2021
Complaints follow-up
AMSA endeavours to investigate all MLC complaints—and has done so—except in cases where the vessel was out of area and has not arrived in Australia. In those situations, AMSA places alerts on the vessel to ensure the complaint is investigated when the vessel next arrives in Australia and may refer the complaint to the flag State of the vessel or port State of the vessel’s next arrival. In all cases we try to ensure the confidentiality of the complainant will be maintained.
AMSA သည် MLC တိုင်ကြားချက်အားလုံးကို စုံစမ်းစစ်ဆေးရန် ကြိုးပမ်းပြီး သင်္ဘောသည် ဧရိယာပြင်ပမှ သြစတြေးလျသို့ မရောက်ရှိသေးသည့် ကိစ္စများမှအပ၊ ထိုသို့လုပ်ဆောင်ခဲ့သည်-။ ထိုအခြေအနေများတွင်၊ AMSA သည် သြစတြေးလျသို့ သင်္ဘောနောက်ထပ်ရောက်ရှိလာသည့်အခါ တိုင်ကြားချက်အား စုံစမ်းစစ်ဆေးကြောင်း သေချာစေရန် သင်္ဘောပေါ်တွင် တိုင်ကြားချက်အား သင်္ဘော၏ Flag State သို့မဟုတ် Port State သို့ တိုင်ကြားနိုင်သည် ။ ကိစ္စရပ်တိုင်းတွင် တိုင်ကြားသူ၏လျှို့ဝှက်ချက်ကို ထိန်းသိမ်းထားရန် ကျွန်ုပ်တို့ ကြိုးစားပါသည်။
Breakdown of complaints by outcomes for 2021 shows the distribution of complaints received from foreign flagged vessels by flag State for 2021 compared to the distribution of complaints when the number of port arrivals has been taken into consideration.
The flag states in Figure accounted for 94.5% of foreign flagged port arrivals and 88.6% of complaints received from foreign flagged vessels in 2021.
Comparison between complaints received and complaints received when port arrivals for each flag state are standardised 2021.
The number of complaints originating directly from seafarers has increased across the years, reaching 60 per cent in 2021.
Source | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 |
---|---|---|---|---|---|
Seafarer | 44 | 75 | 70 | 180 | 171 |
ITF | 43 | 39 | 43 | 92 | 54 |
Welfare group | 32 | 31 | 14 | 13 | 9 |
Government agency | 10 | 9 | 9 | 4 | 10 |
Other | 17 | 24 | 17 | 31 | 36 |
Table Source of complaints 2017-2021
This is likely an indication of the increased awareness of seafarers’ rights under the MLC and the knowledge that Australia takes seafarer welfare seriously. Seafarers are therefore more confident that their concerns are taken seriously and treated confidentially when in Australia.
Breakdown of the source of the complaints 2017-2021
AMSA has a zero-tolerance approach to breaches under the MLC. Since 2017, a total of 19 vessels have been issued a direction notice under the Navigation Act 2012 refusing them access to Australian ports. Of those 19 vessels, 15 (79%) were banned for serious breaches in relation to MLC for reasons that primarily include underpayment of wages and decent working and living conditions.
In 2021, three vessels were banned from Australian ports due to MLC breaches. The reasons for the bans range from underpayment of wages, poor working and living conditions, inadequate provisions, inadequate hours of work and rest and falsified records of work and rest. These were banned for a period of six to thirty-six months. An estimated total amount of AUD $175,000 in wages was recovered from vessels in 2021.
Serious injuries (2020-2021)
Figure shows the number of serious injuries to seafarers reported to AMSA in 2020 and 2021.
Number of serious injuries reported to AMSA 2020-2021
In Figure below a further breakdown of this reporting shows the proportion of injuries reported that occurred on Australian-flagged vessels, as distinct from foreign-flagged vessels. It should be noted that Australian-flagged vessels report to AMSA regardless of their geographical location. Foreign-flagged vessels are only required to report injuries that occur onboard the vessel in Australian waters.
Proportion of serious injuries that occurred on foreign or Australian-flagged vessels, 2020-2021
Fatalities (2017-2021)
AMSA categorises all deaths at sea as per the taxonomy below:
- Operational
- Illness/disease
- Person overboard (presumed deceased)
- Suicide
- Other
Total reported seafarer fatalities by jurisdiction, type of fatality and year, 2017-2021
The total number of seafarer fatalities reported to AMSA 2017-2021 includes fatalities which occurred within the Australian Exclusive Economic Zone (EEZ) and fatalities which occurred outside of the Australian EEZ but were still reported to AMSA.
Proportion of reported fatalities by type of fatality, 2017-2021 (all)
The increase in fatalities by illness/disease for 2020 and 2021 may have been exacerbated by the ongoing COVID-19 pandemic.
Total reported seafarer fatalities by type of fatality, 2017-2021
Although the data suggests the number of persons overboard reported to AMSA is particularly high (reported to AMSA including those outside the EEZ), it is difficult to ascertain whether this is a global trend due to the lack of data available. Consequently, AMSA submitted a proposal to mandate the requirement to report fatalities at sea at the 4th meeting of the MLC Special Tripartite Committee (STC). The STC agreed to the proposal which is a significant positive outcome for the industry and the first time mandatory reporting will be collated by the International Labour Organization (ILO) on deaths from any sector in the world.
2021 - Maryam (now known as Leya)
In February 2021 AMSA received notification from the Korean Register of Shipping that 11 seafarers were seeking support to be repatriated from the vessel Maryam. AMSA investigated the claim and found the ship to be unseaworthy. The ship had no electricity, no running water, no sanitary facilities and no ventilation – making conditions unbearable for seafarers onboard. This was in direct breach of the MLC and the vessel was detained on 19 February 2021.
On 28 May 2021 the onboard conditions were rectified and 10 of the original crew were finally repatriated home. The vessel was banned from Australian ports for 36 months – the longest ban ever issued by AMSA.
2021 ခုနှစ် ဖေဖော်ဝါရီလတွင် AMSA သည် သင်္ဘောသား 11 ဦးအား Maryam သင်္ဘောမှနေရပ်ပြန်ပို့ရန် အထောက်အပံ့ကို ရှာဖွေနေကြောင်း ကိုရီးယား သင်္ဘောမှတ်ပုံတင်မှ အကြောင်းကြားစာ ရရှိခဲ့သည်။ AMSA သည် အဆိုပါ တိုင်ကြားချက်ကို စုံစမ်းစစ်ဆေးခဲ့ပြီး သင်္ဘောသည် သင်္ဘောနှင့် မသင့်လျော်ကြောင်း တွေ့ရှိခဲ့သည်။ သင်္ဘောတွင် လျှပ်စစ်မီးမရှိ၊ ရေမရှိ၊ သန့်ရှင်းရေးနှင့် လေဝင်လေထွက် မရှိသောကြောင့် သင်္ဘောပေါ်ရှိ သင်္ဘောသားများအတွက် သည်းမခံနိုင်သော အခြေအနေများ ဖြစ်ပေါ်နေသည်။ ၎င်းသည် MLC ၏တိုက်ရိုက်ချိုးဖောက်မှုဖြစ်ပြီး သင်္ဘောအား 2021 ခုနှစ် ဖေဖော်ဝါရီ 19 ရက်နေ့တွင် ထိန်းသိမ်းခဲ့သည်။
2021 ခုနှစ် မေလ 28 ရက်နေ့တွင် လေယာဉ်ပေါ်ပါ အခြေအနေများကို ပြုပြင်ပြီး မူလသင်္ဘောသား 10 ဦးကို နောက်ဆုံးတွင် နေအိမ်သို့ ပြန်လည်ပို့ဆောင်ခဲ့သည်။ အဆိုပါ သင်္ဘောအား သြစတြေးလျ ဆိပ်ကမ်းများမှ ၃၆ လကြာ ပိတ်ပင်ခဲ့ခြင်းဖြစ်ပြီး AMSA မှ ထုတ်ပြန်ခဲ့သည့် အရှည်ကြာဆုံး တားမြစ်ချက်ဖြစ်သည်။
2021 - Western Callao
In September 2021 AMSA received a complaint regarding the underpayment of seafarers and repatriation issues. During the inspection, AMSA found evidence that employment agreements for 13 seafarers onboard had not been met, and the seafarers were collectively owed approximately AUD $40,000.
AMSA also found evidence the seafarers had been on board for over 12 months, despite ongoing commitments by the operator to repatriate them at the end of their original nine-month contracts. The vessel was detained until the crew with outstanding contracts were repatriated and evidence was received that wages had been back-paid in full. The vessel was later banned from Australian ports for six months.
2021 ခုနှစ် စက်တင်ဘာလတွင် AMSA သည် သင်္ဘောသားများ၏ လစာလျှော့ပေးမှုနှင့် နေရပ်ပြန်ပို့ရေးကိစ္စရပ်များနှင့် ပတ်သက်၍ တိုင်ကြားချက်တစ်ခု လက်ခံရရှိခဲ့ပါသည်။ စစ်ဆေးစဉ်အတွင်း AMSA မှ သင်္ဘောပေါ်ရှိ ပင်လယ်ခရီးသည် ၁၃ ဦးအတွက် အလုပ်အကိုင်ဆိုင်ရာ သဘောတူညီချက်များ မရရှိခဲ့ကြောင်း AMSA မှ တွေ့ရှိခဲ့ပြီး သင်္ဘောသားများ စုပေါင်း၍ အကြွေး AUD ဒေါ်လာ ၄၀,၀၀၀ ခန့် ရှိခဲ့သည်။
AMSA သည် ၎င်းတို့၏ မူလ ကိုးလစာချုပ်များ ကုန်ဆုံးချိန်တွင် ၎င်းတို့အား ပြန်လည်ပို့ဆောင်ရန် အော်ပရေတာမှ ဆက်လက်ကတိကဝတ်များရှိနေသော်လည်း သင်္ဘောသားများသည် ၁၂ လကြာ သင်္ဘောပေါ်တွင် ရှိနေကြောင်း အထောက်အထားများကိုလည်း တွေ့ရှိခဲ့သည်။ ထူးထူးခြားခြား စာချုပ်များပါရှိသော သင်္ဘောသားများကို ပြန်ပို့ပြီး လုပ်အားခ အပြည့်ပြန်ပေးကြောင်း အထောက်အထားများ လက်ခံရရှိသည်အထိ သင်္ဘောကို ထိန်းသိမ်းခဲ့သည်။ နောက်ပိုင်းတွင် အဆိုပါသင်္ဘောကို သြစတြေးလျဆိပ်ကမ်းများမှ ခြောက်လကြာ ပိတ်ပင်ခဲ့သည်။
MLC data - Port State and flag State control
Port and flag State control (PSC and FSC) are conducted in accordance with the International Maritime Organization’s (IMO) requirements. Primarily, compliance activities may involve issuing deficiencies or a detention (a prohibition on the ship being allowed to depart the port).
Detentions, bans and associated public release of information, provide for an effective compliance tool to ensure corrective and timely action is undertaken by the vessel to continue to comply with regulatory requirements.
MLC compliance is one of the core elements of all PSC and FSC inspections. When investigating an MLC complaint, AMSA may conduct a follow-up inspection onboard. When a follow-up inspection confirms a MLC deficiency, the follow-up inspection becomes a PSC inspection.
Port and Flag State Control (PSC နှင့် FSC) သည် အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ ရေကြောင်းအဖွဲ့ (IMO) လိုအပ်ချက်များနှင့်အညီ ဆောင်ရွက်လျက်ရှိသည်။ အဓိကအားဖြင့်၊ လိုက်နာမှုလုပ်ငန်းများတွင် ချို့ယွင်းချက်ထုတ်ပြန်ခြင်း သို့မဟုတ် ထိန်းသိမ်းခြင်း (ဆိပ်ကမ်းမှထွက်ခွာခွင့်ပြုသည့်သင်္ဘောပေါ်တွင် တားမြစ်ချက်တစ်ခု) ပါဝင်နိုင်သည်။
ထိန်းသိမ်းခြင်း၊ တားမြစ်ခြင်းနှင့် ဆက်စပ်သော သတင်းအချက် အလက်များ ထုတ်ပြန်ခြင်းတို့ကို သင်္ဘောမှ မှန်ကန်သော အရေးယူဆောင်ရွက်မှုနှင့် အချိန်နှင့်တစ်ပြေးညီ လုပ်ဆောင်ကြောင်း သေချာစေရန် ထိရောက်သော လိုက်နာမှုစနစ်တစ်ရပ်ကို ပံ့ပိုးပေးပါသည်။
MLC လိုက်နာမှုသည် PSC နှင့် FSC စစ်ဆေးခြင်းအားလုံး၏ အဓိကအစိတ်အပိုင်းများထဲမှတစ်ခုဖြစ်သည်။ MLC တိုင်ကြားချက်ကို စုံစမ်းစစ်ဆေးသောအခါ၊ AMSA သည် သင်္ဘောပေါ်တွင် နောက်ဆက်တွဲ စစ်ဆေးမှုကို ပြုလုပ်နိုင်သည်။ နောက်ဆက်တွဲစစ်ဆေးခြင်းသည် MLC ဖြည့်ဆည်းမှုလျော့နည်းကြောင်း အတည်ပြုသောအခါ၊ နောက်ဆက်တွဲစစ်ဆေးခြင်းသည် PSC စစ်ဆေးခြင်းဖြစ်လာသည်။
Figure below shows the number of MLC deficiencies issued following PSC inspections. Following a decreasing trend in MLC deficiencies from 2016 to 2019, 2020 saw a spike in the number of MLC deficiencies. This is due to a marked increase in deficiencies relating to conditions of employment and seafarer employment agreements as a result of repatriation issues due to the COVID-19 pandemic. The ratio of deficiencies to inspections remained constant in 2021, reflecting a proportionate decrease in both the number of PSC inspections and MLC deficiencies.
Total number of MLC deficiencies issued per year including MLC deficiencies per inspection.
The number of detentions has been stable for the past few years, except for a small drop in 2019 . In 2021, AMSA exercised flexibility and worked with industry in its dealings with MLC related deficiencies during the height of the COVID-19 pandemic. Flexibility and proactive work with industry, specifically around seafarer repatriation, prevented a significant surge in detainable deficiencies relating to MLC.
Number of PSC MLC related detentions per year 2017-2021.
Number of MLC deficiencies as a proportion of all PSC deficiencies in 2021
Number of MLC detainable deficiencies as a proportion of all PSC detainable deficiencies in 2021
MLC deficiencies by ship type, 2021
PSC deficiency data related to MLC issues
Figure shows the number of PSC MLC deficiencies by MLC Title.
Regulation 4.3, dealing with health and safety protection and accident prevention, is the major deficiency item identified and is reflected in the number of Title 4 deficiencies below. While most complaints were related to Title 2 (conditions of employment, such as seafarer employment agreements and repatriation) (see Figure 6), PSC MLC deficiency data has identified that health and safety protection is the largest MLC deficiency item.
Title 1 – Minimum requirements for seafarers to work on vessels
Title 2 – Conditions of employment
Title 3 – Accommodation, recreational facilities, food and catering
Title 4 – Health protection, medical care, welfare and social security protection (including bullying and harassment)
Title 5 – Compliance and enforcement
PSC MLC deficiencies by MLC title, 2021
FSC deficiency data related to MLC issues
In 2021, a total of 95 initial FSC inspections were carried out. 33 MLC deficiencies were issued across a total of 23 regulated Australian vessels (18 vessels with one deficiency, three vessels with two deficiencies and two vessels with more than two deficiencies).
Figure 21 shows a breakdown of MLC deficiencies by MLC Title issued during FSC inspections on regulated Australian vessels with Title 4 - Health Protection, medical care, welfare and social security protection (including bullying and harassment) representing the highest number.
FSC MLC deficiencies by MLC Title, 2021
Please attempt the quiz in below link:
Comments
Post a Comment